Vzhledem k nákladnosti realizace tak velké stavby, jakou je Velký městský okruh Brno, jsou celkové investice na dokončení VMO Brno ve výši 38,3 miliard korun rozplánovány až do roku 2035. Pro úspěšné dokončení výstavby v tomto termínu je tedy třeba ročně investovat průměrně téměř 2 miliardy korun. Realizaci každého úseku výstavby předchází náročná projektová příprava.
Ačkoliv projektová příprava každé stavby představuje poměrově výrazně nižší náklady než náklady na realizaci stavby, je zcela zásadní pro započetí realizace. Náklady na projektovou přípravu zahrnují několik položek: územní plán, studii, technickou studii, dokumentaci vlivu stavby na životní prostředí, dokumentaci pro územní rozhodnutí, územní rozhodnutí, dokumentaci pro stavební povolení a v neposlední řadě samotné stavební povolení. Finančně nejnáročnější stavby jsou úseky okruhu vedené v tunelu, a to nejen z hlediska projektové přípravy, ale i realizace.
V 1. etapě je třeba nejvíce financí investovat do výstavby severozápadního sektoru Velkého městského okruhu Brno, který bude v této etapě kompletně dostavěn a do části severovýchodního sektoru (do roku 2020). Plánované financování ve 2. etapě umožní dokončit téměř celou výstavbu severovýchodního sektoru (do roku 2025). Jihovýchodní sektor bude dokončen ve 3. etapě (do roku 2030). Poslední 4. etapa výstavby městského okruhu počítá s investicemi do jihozápadního sektoru.
Plánované rozložení investic do přípravy a realizace všech staveb v jednotlivých letech ukazuje následující harmonogram.
1. etapa do roku 2020 | 2. etapa do roku 2025 | 3. etapa do roku 2030 | 4. etapa do roku 2035 | ||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
STAVBA | PŘÍPRAVA | STAVEBNÍ NÁKLADY | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2033 | 2034 | 2035 |
VMO Žabovřeská I | 50 | 3150 | 1050 | 1050 | 1050 | ||||||||||||||||||
VMO Tomkovo náměstí | 5 | 1450 | 500 | 600 | 350 | ||||||||||||||||||
VMO Rokytova | 5 | 1640 | 300 | 550 | 790 | ||||||||||||||||||
VMO Vinohrady | 165 | 7060 | 800 | 800 | 1200 | 1300 | 1500 | 1460 | |||||||||||||||
VMO Jedovnická | 30 | 2200 | 400 | 600 | 600 | 600 | |||||||||||||||||
MÚK Ostravská radiála | 100 | 3700 | 100 | 400 | 600 | 800 | 1000 | 800 | |||||||||||||||
VMO Bratislavská radiála | 140 | 3200 | 100 | 500 | 500 | 600 | 700 | 800 | |||||||||||||||
VMO Přerovka II. etapa | 80 | 2500 | 100 | 600 | 800 | 1000 | |||||||||||||||||
Jižní tunel I. etapa | 35 | 900 | 400 | 300 | 200 | ||||||||||||||||||
Jižní tunel II. etapa | 40 | 1000 | 500 | 500 | |||||||||||||||||||
VMO Červený kopec | 215 | 7000 | 1400 | 1400 | 1400 | 1400 | 1400 | ||||||||||||||||
VMO Pisárky | 65 | 2 000 | 400 | 400 | 400 | 400 | 400 | ||||||||||||||||
930 | 35 800 | 1050 | 1050 | 1550 | 900 | 900 | 790 | 400 | 300 | 200 | 100 | 1200 | 1900 | 3100 | 4000 | 4200 | 3660 | 2500 | 2600 | 1800 | 1800 | 1800 | |
REALIZOVANÉ ÚSEKY |
Hlinky - Rokytova | ||||||||||||||||||||||
Hlinky - Líšeňská | |||||||||||||||||||||||
Hlinky - D1 | |||||||||||||||||||||||
Hlinky - Hlinky |
Předpokládané finanční náklady na projektovou přípravu staveb | Předpokládané finanční náklady na realizaci staveb |